پاورپوینت ویژگی بتن ساخته شده با پت (PET) یا پلاستیک

دسته بندي : کارآفرینی » معماری و عمران
توضیحات:
پاورپوینت ویژگی بتن ساخته شده با پت (PET) یا پلاستیک، در 40 اسلاید.

در عصری که با بحران انرژی و آلودگی های زیست محيطی روبرو هستيم توسعه پایدار یکی از اهداف و ارکان اصلی رسيدن به جهانی بدون آلودگی های زیست محيطی و بدون تخریب منابع طبيعی است. رعایت و حفظ اصول توسعه پایدار برای تمامی انسان ها ضروری است و این قائده برای مهندسين نيز مستثنی نمی‌باشد. در صنعت ساخت وساز، بتن یکی از پرکاربردترین مصالح است و ماده اصلی تشکيل دهنده آن یعنی سيمان برای توليد، مقادیر بسيار زیادی از دی اکسيدکربن را در اتمسفر زمين رها می‎کند. همچنين برای تهيه سنگدانه‎ های مصرفی در بتن مقادیر زیادی از منابع طبيعی دستخوش تخریب شده ‎اند. پس بدیهی است که ما نمی‎توانيم ساخت و سازی پایدار بدون اعمال تغييراتی در تکنولوژی بتن و تبدیل آن به بتن سبز داشته باشيم.
مواد مورد نیاز برای تولید بتن در چنین مقادیر عظیمی، از پوسته زمین می‌آیند، بنابراین منابع آن هر ساله کاهش می‌یابد و باعث ایجاد فشارهای اکولوژیکی می‌شود. از سوی دیگر فعالیت‌های انسان بر روی زمین باعث تولید پلاستیک می‌شود. بنابراین ما نیاز به جستجوی مصالح ساختمانی جدید و همچنین روشی برای دفع زباله های پلاستیکی داریم. برای یافتن راه حلی برای مشکلات فوق می‌توان از یکی از آن‌ها برای حل دیگری استفاده کرد.
پت یا همان پلی‌اتیلن‌ترفتالات (PET) يک پلی‌استر ترموپلاستیک خطی است که کاربرد تجاری گسترده ای در الیاف مصنوعی و هم چنین تبديل شدن به فیلم و مواد قالبگیری دارد. در سال 1941، برای اولین بار به عنوان الیاف مصنوعی استفاده شد. بعدها، در اواسط دهه 1960، از پت برای بسته بندی فیلم‌ها و سپس در اوايل دهه 1970، با بدست آمدن تکنیک دمیدن سه محوری اين ماده وارد صنعت بطری سازی گردید.

فهرست مطالب:
1- مقدمه
تعریف سبز
3-3- راهکارهای تولید بتن سبز
پلیمر
4-4- انواع پلیمر
5- پلیمر در بتن پت
2-5- مزایا
3-5- کاربردها 
6- نتیجه گیری
7- منابع 
دسته بندی: کارآفرینی » معماری و عمران

تعداد مشاهده: 4165 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:7,575 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل دانلود پیش نمایش
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت